Мова програмування С/С++. Основні поняття. Типи даних.Мову С розробив Деніс Рітчі у 1972 році для програмування в операційній системі Linux Мова С++ - послідовник мови С, що містить обєктно-орієнтоване програмування. Алфавіт великі та малі літери латинської абетки; • арабські цифри; • пробільні символи : пробіл, символи табуляції, символ переходу на наступний рядок тощо; • спеціальні символи , . ; : ? ‘ ” ! | / \ ~ ( ) [ ] { } < > # % ^ & - + * =
Програма мовою С складається з синтаксичних конструкцій які називаються команди (оператори, вказівки). Команди будуються з лексем. Лексема – неподільний елемент мови (слово, число, символи операцій).
Ідентифікатор – це назва (ім’я), яку користувач надає об’єктам, наприклад змінним, сталим, функціям. Ідентифікатори записуються латинськими буквами, цифрами, знаком підкреслення. Розпочинаються ідентифікатори з латинських літер та знаку підкреслення. A, a, max, Max, MAX, _max, max1, max_znach – правильно записані ідентифікатори. 1max, max-znach, max znach, a..b – неправильно записані ідентифікатори При написаннні імені ідентифікатора враховується регіср.(MAX,Max,max- три різні ідентифікатори) Ключові слова – це зарезервовані ідентифікатори, які використовуються для написання команд. auto continue float interrupt short unsigned asm default for long signed void break do far near sizeof volatile case double goto pascal static while cdecl else huge switch struct char enum if register typedef const extern int return union Перепроцесор - це програма, яка опрацьовує директиви. Директива перепроцесора це команди компілятора, які виконуються на початку програми Директиви мови С розпочинаються символом # #include – директива підключення файлу, бібліотеки Директива #define #define –має два значення: 1 – оголошення константи #define N 25 2- описати макроси (короткі команди, функції тощо.) #define D(a,b,c) ((b*b)-4*(a)*(c)) #undef D #define D(a,b,c) ((a)*(a)*(a)) Константа – це величина, яка не змінюється протягом виконання всієї програми Цілі константи: 1389, 196, 0, -1024 Дійсні константи: 2.1324, 1.65e-28, .123E21. Константи у восьмирічній системі 012, 0765 Константи у шістнадцятирічній системі 0x12, 0x1ABC, 0xFFF Символьні константи: ‘A’, ‘5’, ‘\n’,’\0xdddd’ Рядкові константи “Рядкові константи”, “Hello !”, “12345”, “C++”. Іменовані константи Загальний вигляд іменованої константи: const int a=10; const pi=3.14.15926; #include Назва константи значення M_PI π M_PI_2 π/2 M_PI_4 π/4 M_1_PI 1/π M_2_PI 2*π M_1_SQRTPI 1/√π M_2_SQRTPI 2/√π M_E E M_LOG2E log(e) M_LOG10E log10(e) M_LN2 Ln(2) M_LN10 Ln(10) M_SQRT 2√2 M_SQRT_2 √2/2 Коментар – це фрагмент тексту який призначено для пояснення програми або окремих фрагментів. Коментар записують: /* початок коментарю коментар може бути записаний в декількох стрічках */ кінець коментарю // коментар записаний в одній стрічці
#include //опис бібліотек void main() //головна функція { тіло програми; } На приклад: #include void main() { cout<<“моя перша програма мовою сі!\n”; }
Типи даних
|